Weboldal, induló szolgáltatóknak

Weboldal, induló szolgáltatóknak

Az online jelenlét napjainkban kulcsfontosságú egy sikeres szolgáltató vállalkozás számára. Ebben a cikksorozatban azt mutatom be, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni ahhoz, hogy az online megjelenés képes legyen számodra is új ügyfeleket szállítani. Az első részben a weboldal és az ügyfélszerzés kapcsolatáról olvashattál.

Ebben a részben pedig arról lesz szó, hogy milyen részekből áll egy olyan weboldal, ami egy induló, vagy nem régen indult szolgáltató esetén minimálisan szükséges az ügyfélszerzéshez.

Egy kezdő, vagy másodállásban szolgáltató vállalkozónak ritkán lesz arra többszázezer forintja, hogy kialakítson egy online megjelenést. Ez nem jelenti azt, hogy olyan olcsó megoldást kellene keresned, ami aztán nem jó semmire, viszont el lehet azon gondolkozni, hogy biztosan szükséged van-e minden funkcióra, ami egy weboldalnál lehetséges.

Szükséges-e már az indulásnál automatizálni az időpontfoglalást? Van-e arra szükséged a kezdetekkor, hogy cikkeket jelentess meg az oldalon, vagy jó ideig úgyis üres lenne a cikkek gyűjtő oldala? Van-e már elkészülve olyan online fogyasztható tartalmad, amit az oldalon szeretnél értékesíteni? Ha van mit értékesítened online, akkor 1-2 vásárlásért naponta érdemes-e automatizálni a számlázást? Ezeknek a funkcióknak a kialakítása és esetenként a működtetése is költségekkel jár, így ezekkel később bővíthető megoldás lehet az optimális választás.

De akkor mi az, amivel indulni érdemes?
Mindenképp lesz egy főoldal, amin be van mutatva a szolgáltató, és a szolgáltatás. Ezen fel kell tudni kelteni a látogató figyelmét, el kell érni azt, hogy maradjon és tovább olvassa az oldalt, ha a szolgáltatás számára releváns. A megfelelő sorrendben egymást követő tartalmi elemek az oldalon vezetni fogja a látogató figyelmét. Lehetőséget kell adni a kapcsolatfelvételre, ha a szolgáltatásod személyesen nyújtod, és ez indokolt, akkor az útvonaltervezésre. Mindezt úgy, hogy mobil eszközökön is hibátlan legyen, és a kapcsolatfelvétel kényelmes.

Fel kell tüntetni legalább egy olyan ingyenes ajánlatot, aminek köszönhetően megszerezheti rólad az első benyomást az érdeklődő, ugyanakkor neked is lehetőséget ad a további kommunikációra. Itt jön a következő összetevő, amire neked is szükséged lesz az induláskor. Ez az e-mail automatika szoftver, amiben feliratkozókat gyűjthetsz, és automatizáltan kommunikálhatsz feléjük.

Attól, hogy elkészült az oldalad, és a keresők számára megkapta a szükséges beállításokat, senki nem fogja tudni, hogy létezik, és nem is fogják megtalálni. Egyelőre nincsenek olyan tartalmak az oldaladon, amelyek segítenék a keresőkben való előrejutást, pl. cikkek a témádban. Ha lennének is ilyenek, hosszabb idő, míg ezek elérik a kívánt hatást, és elkezdenek organikus találatok érkezni az oldalra. Hosszú távon lehet ilyen célod, de ez nem oldja meg a problémádat most, hogy ügyfelekre van szükséged. Az oldaladra forgalmat irányítani azonnal hirdetések segítségével fogsz tudni.

Amikor viszont hirdetsz, akkor annak célja kell legyen azon túl is, hogy forgalom érkezzen az oldalra. Korábban már szó volt az első ingyenes ajánlatról, ami segít kapcsolatban maradni, és ennek helye van a főoldalon.

Ugyanakkor amikor hirdetsz, a látogatónál elsődlegesen azt kell elérned, hogy erre igent mondjon. Ezért ez egy külön aloldalt érdemel, ahol ennek előnyei vannak kibontva, és nincs lehetősége a látogatónak elkattintani róla. Vagy kérni fogja, vagy bezárja az oldalt. Ezt az aloldalt hívják feliratkoztató oldalnak. Ez is célszerű induláskor, ha új ügyfeleket akarsz szerezni.

Ha egy ügyfélszerző folyamatban gondolkodsz, akkor itt nem állsz meg, és az ingyenes ajánlatodat követni fogja egy második azonnali ajánlat (egy külön aloldalon bemutatva), ami már egy kicsivel magasabb elkötelezettséget vár el a látogatótól. Ez a lépés számodra lehetőséget ad arra, hogy további értéket adj, és bizalmat építs, közelebb kerülj az érdeklődődhöz. Ha az ingyenes ajánlatod egy letölthető online tartalom (pl. e-book), akkor a második ajánlatod lehet egy telefonos konzultáció. Ezen a konzultáción az igények felmérését követően ajánlhatod a szolgáltatásod, így máris új ügyfelet szereztél, néhány egyszerű lépéssel.

Ezeken kívül nem maradhatnak el azok az elemek, amelyek biztosítják a GDPR megfelelést, az SSL titkosított kommunikáció az oldallal, illetve az adatkezeléssel kapcsolatos aloldalak. Továbbá a hirdetések hatékonysága miatt (is) szükséges, hogy az oldal látogatóinak tevékenységét mérni tudd. Ezek az információk nagy segítséget fognak neked nyújtani a teljesítmény értékelésénél, vagy a marketinghez kötődő döntéseidnél.

Volosinovszki Szabolcs

Megosztás

online megjelenés tanácsadó, marketing kivitelező

Kapcsolódó cikkek:

Hogyan kerüld el a hibákat a weboldaladon, hogy megtartsa az érdeklődőket?

Alaposan összeállított [INGYENES] csekklista a leggyakoribb weboldal hibákról. A három fő terület, amiről szó van benne: technológia, design, és marketing!