weboldal ügyfélszerzés

A weboldal és az ügyfélszerzés kapcsolata

Az online jelenlét napjainkban kulcsfontosságú egy sikeres szolgáltató vállalkozás számára. Ebben a cikksorozatban azt fogom boncolgatni, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni ahhoz, hogy az online megjelenés képes legyen számodra is új ügyfeleket szállítani. Ebben a részben a weboldal és az ügyfélszerzés kapcsolatáról olvashatsz.

Az online megjelenés megfelelő igényességéhez elengedhetetlen a vállalkozásra szabott weboldal megléte, mivel a közösségi felületeken való „sablonos” megjelenéssel nem leszel képes a szolgáltatásodat úgy bemutatni, hogy azzal kiemelkedhess a versenytársaid közül. Különösen fontos a weboldal megléte abban az esetben, ha az online ügyfélszerzéskor folyamatokban gondolkodva építesz olyan rendszert, aminek a teljesítményét fejlesztheted, és a korábban elért eredményeit megismételheted, ezáltal kiszámíthatóvá teheted annak ügyfélszerző képességét.

A weboldal ügyfélszerző képességére és a folyamataid hatékonyságára nagy hatással lesz a szolgáltatásod pozicionálása, ami az online ügyfélszerzés alapját adja minden vállalkozás számára. Anélkül, hogy a megfelelően behatárolt célközönséget szólítanál meg az online felületeiden, különösképpen a weboldaladon, jóval alacsonyabb eredményekre számíthatsz.

A vállalkozásod és szolgáltatásaid pozicionálása az alábbi előnyökkel jár:

– Növeli a márkaértéket, és az ügyféleid elköteleződését.

– Javítja a folyamataid eredményét, és az ügyfélszerzésed költségeit.

– Megkülönbözteti a szolgáltatásod a versenytársakétól.

– Segíti a folyamatos fejlődésed és növekedésed.

A pozicionálás az alábbiak miatt teszi könnyebbé a számodra az ügyfélszerzést:

– Pontosabban fogod ismerni a szűkítésedbe tartozó emberek problémáit.

– Ezekből kiindulva jobb ajánlatokat leszel képes kialakítani számukra.

– Az ajánlataid bemutatásakor személyre szabottabban leszel képes kommunikálni.

Amikor a weboldaladon ebből a pozicionálásból kiindulva mutatod be magad és a szolgáltatásod, akkor az oldalon található információ a megcélzott emberek számára releváns lesz, aminek köszönhetően javul az ügyfélélmény. A jó ügyfélélmények köszönhetően pedig több visszatérő látogatóra számíthatsz, valamint a látogatók több időt fognak eltölteni az oldaladon.

A weboldal lehetőséget ad arra is, hogy a látogatók számára egy azonnali, kisebb elköteleződést igénylő ajánlatot mutass be rajta. Amennyiben erre az ajánlatra igent mond a látogató, az a további kommunikációra ad lehetőséget számodra akár teljesen automatizált módon, ezzel segítve azt, hogy téged és a szolgáltatásod jobban megismerhesse a potenciális ügyfél jelölt. Ez a kommunikáció arra is lehetőséget ad számodra, hogy növeld az érdeklődő bizalmi szintjét, és ezáltal könnyebben legyél képes értékesíteni a szolgáltatásod számára.

Egy jól lekészített weboldal ismérvei:

– A nyitó blokk egyértelművé teszi a látogató számára, hogy kivel (ügyfél) és mivel (szolgáltatás) foglalkozik a vállalkozás, így felkelti a releváns érdeklődők figyelmét.

– Bemutatja azokat a problémákat, amelyekre megoldást képes nyújtani a szolgáltatás, amelyekben a látogató magára ismerve arra lesz ösztönözve, hogy az oldalon maradjon.

– Bemutatja azokat a megoldásokat az ügyfél szemszögéből, amelyekkel megoldható az adott probléma.

– Tartalmaz egy olyan ajánlatot, ami segítséget ad elindulni a megoldás felé, vagy segíti pontosítani ezt a problémát.

– Amennyiben az érdeklődő élt az ajánlattal, megoldott kell legyen az is, hogy kényelmesen, és azonnal megkapja a kínált segítséget, automatizáltan, a szolgáltató aktív részvétele nélkül.

– Lehetőséget kell biztosítani az oldalon arra, hogy az érdeklődő fel tudja venni a kapcsolatot veled, mindezt számára kényelmesen.

– Az oldalon történő navigációnak, és a különböző funkcióknak a használata az érdeklődők számára olyan ügyfélélményt kell nyújtson, ami növeli a bizalmat, és az oldal ügyfélmegtartó képességét.

Tehát a weboldal és az online ügyfélszerzés gerincét adja minden sikeres szolgáltató vállalkozás számára. A te saját pozicionálásodra építve rugalmasan alakítható ki, és személyre szabható mind megjelenésében, mind információ tartalmában, mind a különböző funkciók tekintetében.

Különösen fontos a megléte abban az esetben, ha kiszámíthatóan szeretnél új ügyfeleket szerezni a szolgáltatásodnak, és emiatt folyamatokban akarsz gondolkozni az ügyfélszerzésedben. Továbbá fontos lesz számodra az is, hogy maga az oldal tartalomban és funkciókban is bővíthető legyen a jövőben azért, hogy a vállalkozásod növekedéséből és fejlődéséből adódóan mindig megfeleljen az aktuális igényeidnek. Ezért érdemes olyan együttműködésre keresni a lehetőséget, ami a jövőben céljaidat is támogatni tudja.

Volosinovszki Szabolcs

Megosztás

online megjelenés tanácsadó, marketing kivitelező

Kapcsolódó cikkek:

Hogyan kerüld el a hibákat a weboldaladon, hogy megtartsa az érdeklődőket?

Alaposan összeállított [INGYENES] csekklista a leggyakoribb weboldal hibákról. A három fő terület, amiről szó van benne: technológia, design, és marketing!