Marketing eredmények mérése

Marketing eredmények mérése - miért kell ezzel foglalkozni?

Az online ügyfélszerzéssel kapcsolatban egy nagy előny az, hogy a lépések eredményessége jól mérhető. Statisztikai adatok alapján láthatod, hogy melyik lépésnél milyen mértékű a lemorzsolódás, így képes leszel a folyamatodat úgy javítani, hogy az a legnagyobb hatással legyen végül a bevételeidre. Azt is láthatod, hogy a különböző kommunikációid közül melyik hogyan teljesít, így abba az irányba helyezheted át a hangsúlyt, amelyik jobb eredményt hoz.

A mérésekhez szükséges, hogy a megfelelő követőkódok legyenek a weboldaladba beágyazva. A Google Analyticsben beállított eseményekkel fogod tudni elemezni a látogatóid viselkedését. Például jó információ lehet számodra, hogy a látogatók milyen százalékban, meddig jutottak el az oldal olvasásában.
A Facebook pixel beállításával a hirdetésedet leszel képes úgy létrehozni, hogy az a leginkább szolgálják a céljaidat. Ezzel a kóddal tudod megoldani azt is, hogy megcélozd azokat, akik már valamilyen érdeklődést mutattak feléd.

Sok lehetőség rejlik a mérésekben, leginkább abban lesznek segítségére, hogy jó döntéseket hozz meg. A jó döntéseidet megalapozni további szegmentálásokkal tudod. Például azért, hogy a Google Analytics-ben láthasd, hogy milyen irányból milyen számú/arányú érdeklődő érkezett, használj paraméterezett linkeket.
Ennek a módszernek köszönhetően nem csak azt fogod látni, hogy a Facebookról érkezett a látogató, de külön meg tudod azt is nézni, hogy melyik posztodból vagy hirdetésedből kattintott át. Így láthatod, hogy mi mennyire működik, és úgy leszel képes változtatni, vagy a hangsúlyt áthelyezni, hogy a döntéseid megalapozottak lesznek.

Arra is van mód, hogy az oldaladra látogatókat rangsorold egymáshoz képest, és például egy hirdetésed landing oldalára érkezőket két csoportra bontva meg tudod határozni, hogy kik azok, akik legnagyobb eséllyel vásárolnak majd tőled. Ez azért lesz jó, mert a retargeting hirdetésekkel elsődlegesen azokat fogod tudni megcélozni, akik kimutatták feléd ezt a nagyobb érdeklődést.
A módszere annak, hogy ezt meg tudd tenni, hogy a landing oldaladról át kell kattintania a látogatónak egy következő oldalra, ha többet szeretne tudni, így a második oldal látogatóira szűrve nagyobb konverziós aránnyal tudsz majd értékesíteni.

Ha folyamatokban gondolkodsz, és lépésekre bontod az ügyfélszerzésed, akkor az egyes lépések eredményeinek mérésével javíthatod ezt a folyamatot. Felmerülhet a kérdés, hogy melyik lépésen érdemes legelőször módosítani. A cél természetesen nem más, mint, hogy minél többen jussanak tovább az egyes lépéseken, és a végén ügyféllé váljanak. Az is természetes, hogy minden lépésnél lesznek lemorzsolódók. Először azzal a lépéssel érdemes foglalkozni, ahol a legtöbben vesznek el ezen az úton, hiszen minél többen jutnak el a vásárlási döntésig, annál többen lesznek végül, akik igent mondanak.
Amikor pedig elégedett vagy már azzal az aránnyal akik ide eljutnak, lehet azzal foglalkozni, hogy minél többen döntsenek úgy, ahogyan azt te szeretnéd.

Kérd a marketing kiviteleződet, hogy a fentiek szerint hozza ki a lehető legtöbbet az analitikai eszközökből. Vagy kérj rendszeres elemzéseket, vagy tanuld meg ezeket az elemzéseket elkészíteni te magad. Minél több információd van, annál könnyebben hozol majd jó döntéseket, ami meg fog térülni a bevétel oldalon.

Sok sikert hozzá!

Volosinovszki Szabolcs

Megosztás

online megjelenés tanácsadó, marketing kivitelező

Kapcsolódó cikkek:

Hogyan kerüld el a hibákat a weboldaladon, hogy megtartsa az érdeklődőket?

Alaposan összeállított [INGYENES] csekklista a leggyakoribb weboldal hibákról. A három fő terület, amiről szó van benne: technológia, design, és marketing!