Online hirdetés - az azonnali érdeklődőszerzés
Az online hirdetés akkor lehet jó választás számodra, ha azonnali érdeklődőket szeretnél szerezni a weboldaladra.
Természetesen egy új weboldal nem fog a keresőkben olyan helyen szerepelni, hogy innen elegendő forgalomra számíthass. Ha jó marketing kivitelezőt választottál, akkor oda fog arra figyelni, hogy SEO szempontokból technikailag rendben legyen az oldalad. Az oldal tartalma, szövegezése szempontjából már neked is meg van a felelősséged, hogy milyen keresőszavakra lesz az releváns. Ugyanakkor a keresőkben való jó megjelenéshez idő kell, és bár vannak vállalkozások, akik ezeken az eredményeken képesek javítani, de ez is igényel 1/2 -1 évet, és természetesen befektetést is részedről.
Ezért mivel az idő is pénz, induláskor mindenképp a hirdetéseket javaslom az érdeklődők szerzésére.
Hirdetési felületre 2 különböző eszközt javaslok, amelyek a social média felületek és a Google Ads. A social média felületek közül elsődlegesen a Facebookot, de természetesen témától függően választhatsz mást is. A két irány között a legalapvetőbb különbség, hogy a Google Ads-en keresztül azokat az embereket tudod elérni, akiknek megvan a probléma tudatuk, és keresik a megoldást. A Google keresőjében hirdetéssel meg tudsz jelenni a találatok elején, szolgáltatásodtól függ majd mekkora verseny van az adott kulcsszóra, amire meg szeretnél jelenni.
A Facebookon elsődlegesen az érdeklődési körök alapján tudod megcélozni azokat, akik számára érdekes lehet a szolgáltatásod. Azért is tartom fontosnak azt, hogy a weboldaladon arról is írj, hogy mi az a probléma, aminek a megoldására alkalmas a szolgáltatásod, mivel olyan emberek felé is kell kommunikálnod, akiknek még most nem fáj eléggé ahhoz, hogy keressék a megoldást. Itt neked van lehetőséged erre felkelteni a vágyat.
Bármelyik irányt is választod, soha ne hirdess konkrét ajánlat nélkül. Legyen az oldalon valamilyen tartalom, amire a hirdetésből szerzett látogató reagálhat. Érdemes a hirdetéshez külön landing oldalt készíttetni, ahol a konkrét ajánlatról nem vonja el semmi a figyelmet. Ez lehet egy ingyenesen letölthető anyag, egy konzultáció, vagy valamilyen termék, ami kapcsolódik a fő szolgáltatásodhoz. Ritkán érdemes a fő szolgáltatásod hirdetni, érdemesebb felépíteni egy kapcsolatot az új látogatóval.
Induláskor, amíg nincsenek megfelelő mennyiségben forgalmi adatok az oldaladról, a Facebook kampányod célja a hivatkozáskattintás, vagy az érkezési oldal megtekintés lesz. Később, amikor egy bizonyos konverzió (például a feliratkozás egy ingyenes anyagért) már elérte azt a mennyiséget amivel a FB dolgozni képes, létrehozhatsz kampányt ezzel a konverziós céllal is. Ehhez természetesen a megfelelő követő kódokat be kell ágyazni az oldaladba, illetve be kell állítani úgy, hogy a Facebook tudja, amikor ilyen konverzió történt. Olyan marketing kivitelezőt válassz, aki ezekkel tisztában van, mert nagy különbségek lehetnek a hirdetési hatékonyságok között.
Ha magad akarod elkészíteni a hirdetéseidet, fontos, hogy tisztában legyél a szabályokkal. Minden hirdetési szolgáltatónál vannak olyan szabályok, amelyek megszegése ahhoz vezet, hogy a hirdetés lehetőségét elveszíted. Ezért az erre szánt időt nem szabad megspórolni.
Másik lehetőséged természetesen lehet az, hogy kiszervezed a marketinged ezen részét. Mielőtt elindítasz egy hirdetést mindenképp keress az adott hirdetési célra vonatkozó anyagokat, vagy bízz meg valakit, aki már tapasztalatokkal rendelkezik ezen a téren. Ezzel sok bosszúságtól szabadulhatsz meg a későbbiekben.
Mindig érdemes több verzióban hirdetni, és megfigyelni mi működik. Vannak általánosan működő formulák a hirdetések szövegeire és kreatív részeire is, ugyanakkor senki nem tudja előre megmondani, hogy melyik verzióra reagál majd jobban a célközönséged. Tesztelni kell, több verzióval indulni, és az eredmények alapján választani. Teszteléshez kisebb összegű befektetés is elég, természetesen nem arról van szó, hogy égetned kellene a pénzed, amíg kiderül, hogy mi hoz eredményt. A tesztelésre fordított összegekkel viszont később sokat spórolhatsz, amikor elindítod az éles kampányod ezeknek az eredményeknek a tudatában.
Tehát a hirdetéseiddel érdeklődőket tudsz szerezni, ugyanakkor fontos, hogy a szolgáltatásod egy olyan szeletét ajánld fel azonnal, amivel elindulhat közted és a látogató között az egymás megismerése. A vaktában hirdetés helyett mérd az eredményeket és módosítsd a folyamatod, hogy a lehető legjobb eredményeket hozzá számodra. Mindig nézz utána, hogy mit szabad, mit nem, hogy elkerüld a kellemetlenségeket.
Sok sikert hozzá!
Volosinovszki Szabolcs
online megjelenés tanácsadó, marketing kivitelező
Kapcsolódó cikkek:
Hogyan kerüld el a hibákat a weboldaladon, hogy megtartsa az érdeklődőket?
Alaposan összeállított [INGYENES] csekklista a leggyakoribb weboldal hibákról. A három fő terület, amiről szó van benne: technológia, design, és marketing!