online ügyfélszerzés

Online ügyfélszerzés - Hogyan építsd fel az ügyfélszerző folyamatod

Ebben a cikkben arról olvashatsz, hogyan érdemes felépítened egy online ügyfélszerző folyamatot. Ezek a tanácsok főleg akkor lesznek számodra hasznosak, ha szolgáltatóként segíted ügyfeleidet.

Az első lépés előtt szükséged lesz egy olyan felületre, amit személyre tudsz szabni, és a kommunikációd, ügyfélszerző rendszered gerincét adja. Ez egy megfelelő szemlélettel elkészített weboldal lesz, aminek az előnyeiről egy másik cikkben itt olvashatsz.

Jöhet az első lépés, az érdeklődők szerzése. Attól, hogy van egy saját weboldalad, legyen az bármilyen átgondolt és jó, maguktól nem fogják megtalálni azok, akiknek szükségük lehet a segítségedre. Nem lehet mindenki oldala a keresők találatainak élén, és ezt elérni bizony nem is olcsó, vagy gyors. Nem marad más lehetőséged, mint a hirdetés.

Szolgáltatásodtól is függ, hogy hol hirdetsz, lényeg, hogy mérhetőek legyenek az eredmények, és meg tudd célozni azokat, akik számára releváns amit te nyújthatsz nekik. Leggyorsabban és leginkább kiszámíthatóan hirdetésekkel leszel képes növelni az oldalad forgalmát. Igen az online hirdetés pénzbe kerül, viszont megtérülése jól mérhető, és a korábbi eredmények alapján a jövő is tervezhetővé válik. Az eredményekre alapozva pedig javíthatsz is rajtuk, így növelve a megtérülést. Természetesen ez akkor igaz, ha nem a megérzésekre akarsz hagyatkozni, hanem használod is az elemzési lehetőségeket.

Amikor az érdeklődők megérkeztek az oldaladra, próbáld meg őket megtartani magadnak, azaz tegyél azért, hogy a saját forgalmadba irányíthasd őket. Ehhez a második lépéshez értéket kell adnod az érdeklődő számára valamilyen módon. Szolgáltatóként segíthetsz az oldal látogatójának a szolgáltatásod egy kis szeletével, amiért elkéred cserébe az email címét. A feliratkozókat szegmentált listákba rendezheted, hogy tudd ki felé mit érdemes kommunikálnod. Vigyázz, hogy ne a mennyiségen legyen a hangsúly, hanem a minőségen. Valóban ideális ügyféljelöltek email címét kell megszerezned, így a csalid úgy állítsd össze, hogy már ezzel is szűrd az érdeklődőket. Ehhez persze neked is minőséget kell nyújtanod, tartsd szem előtt, hogy bár ezt most ingyen adod, ez a lépés fogja megalapozni a későbbi megrendeléseidet. Nem okozhatsz csalódást már a kapcsolatotok elején, ugye?

Harmadik lépésként fel kell „melegítened” a még „hideg” közönségedet. El kell indítanod egy kommunikációt, amin keresztül megismerhetnek téged és a szolgáltatásod. Fel kell építened a bizalmat, és ha az indulásnál fontos volt a valós értékadás, akkor gondolom nem meglepő, de itt is az. Minél több tartalommal rendelkezel, ami segíti az ügyfél jelölteket, annál jobb, de itt is a minőség lesz a fontosabb. Nincs más dolgod, mint amiért szolgáltatásra adtad a fejed. Segíts! A következő lépésnél ki fog derülni, hogy az előzőek mennyire sikerültek jól, hiszen jöhet az első vásárlás.

Szolgáltatóként nincs nehéz dolgod, ha online szeretnél eladni. A tudásod egy részét kell csak úgy online fogyasztható formába öntened, hogy azt a weboldaladon értékesíthesd. Jellemzően olyasmire kell gondolni, amivel önállóan el tud indulni a megoldás felé az ügyfél. Nem a profit a cél, bár ez sem kizárt. A legfontosabb, hogy megtörjön a jég, és kinyíljanak a pénztárcák, teszteljük mennyire sikerült azt a bizonyos bizalmat felépítened. Ha sikerült, és elkezdenek jönni a vásárlások, jó eséllyel visszakeresed a hirdetésre elköltött pénzt, vagy kis profitot is el tudsz érni. Ha sikerül egy olyan anyagot összeállítanod, amivel elégedettek a vásárlás után, sokkal könnyebben mondanak majd igent a fő szolgáltatásodra is. Ezzel a lépéssel is szeretnénk tovább növelni a beléd vetett bizalmat.

Végül nem marad más hátra, mint ajánlani a további segítségedet, azaz a fő szolgáltatásod. A személyes törődés természetesen már egy olyan árú ajánlat lesz, ami a profitot termeli meg a vállalkozásodnak.

Mindenki szívesebben fizet valaki olyannak, akit ismer, és akitől számíthat a megfelelő minőségben nyújtott szolgáltatásra. Ezért érdemesebb ezt az utat végig járatni az érdeklődőkkel, hiszen amíg nem tudják, hogy mire számítsanak tőled, bármilyen jó is vagy abban, amit csinálsz, sokan fenntartásokkal fogadnak egy ajánlatot. Nem mellesleg ezen az úton végig vezetve az érdeklődődet, jó pár kifogást is kezelni tudsz előre.

Tehát az online vevőszerzés jól mérhető eredményekkel felépíthető számodra is. Főbb lépései lesznek az érdeklődő szerzés, a saját forgalomba irányítás, amit az automatizálható folyamatos kommunikáció és bizalom építés követ. Majd az értékében lépcsőzetesen összeállított, csomag ajánlatokkal jutsz el a kiszámítható bevételekhez.

Sok sikert hozzá!

Volosinovszki Szabolcs

Megosztás

online megjelenés tanácsadó, marketing kivitelező

Kapcsolódó cikkek:

Hogyan kerüld el a hibákat a weboldaladon, hogy megtartsa az érdeklődőket?

Alaposan összeállított [INGYENES] csekklista a leggyakoribb weboldal hibákról. A három fő terület, amiről szó van benne: technológia, design, és marketing!