Szolgáltatói weboldal - Online megjelenés szolgáltató vállalkozásoknak
Az online megjelenés lehetőségei közül a saját weboldal több okból is kiemelkedik, és a vevőszerzés központi eleme lehet, amennyiben az oldal a megfelelő szemlélettel van elkészítve. Szolgáltatók esetében pedig van néhány olyan lehetőség, ami tovább tudja növelni a weboldal értékét a vállalkozás számára.
Ma már nehezen elképzelhető, hogy egy vállalkozást ne lehessen megtalálni az interneten valamilyen szolgáltató által nyújtott felületen, például, Google vagy Facebook. Ezeknek a felületeknek kis része szabható személyre, azaz van velük egy általános megjelenésed, mint mindenki másnak. Természetesen ezeket sem használja mindenki egyformán ügyesen, mégis korlátozottak a lehetőségeid. Másrészt addig élnek, amíg a szolgáltató másként nem dönt, sok esetben egy robottal kell harcra kelned, ha be akarod bizonyítani, hogy nem szegtél meg semmilyen szabályt.
Azért az elég kockázatos, ha erre építettél mindent. Egyetértesz?
Egy weboldal egyik legnagyobb előnye, hogy az a sajátod. Nem történhet meg az, hogy a szolgáltató törli azt, amire sokezer követővel rendelkező FB oldalak esetén is volt már példa. Ha nem vagy elégedett a weboldalad üzemeltetésével, vagy a tárhely szolgáltatóddal, bármikor választhatsz mást, mert át tudod költöztetni, vagy kezelheti más a meglévő tartalmakat.
Másik nagy előnye, hogy egyedivé teszed vele az online megjelenésedet. Itt nem elsősorban a dizájnra gondolok, hiszen egy szolgáltató vállalkozásnak nem a különleges kinézet hoz majd ügyfeleket, hanem a jól megírt szövegek, és a rendszer amit felépítesz köré. Egy saját weboldalon megvan a lehetőséged arra, hogy egyedi módon mutasd be magad és a szolgáltatásod. Meg tudod mutatni mitől vagy te más, mint a konkurenciád, egy eszköz kerül a kezedbe. Te döntöd el, hogy kinek és hogyan kommunikálsz. Ezt pedig kiegészítheted egyéb szolgáltatásokkal úgy, hogy nem veszik el akár több év munkája és az ez idő alatt befektetett összegek sem.
Lehetőséged van arra is, hogy folyamatosan bővítsd az oldaladon elérhető tartalmakat. Cikkekkel tudod tartalmasabbá tenni az oldalad, amivel nem csak a leendő ügyfeleidet tudod segíteni, de hatására növekedni fog az organikus forgalom is az oldaladon. Jobban megismerhetik ezeken a cikkeken keresztül a szolgáltatásod, a szemléletmódod, bizalmat építhetsz velük.
Saját forgalomba terelheted az érdeklődőidet különböző ingyenes, ugyanakkor értékes anyagok megosztásával. Feliratkoztathatod a látogatóidat email listákra, amelyeket szegmentálva, célzottan kommunikálhatsz feléjük. Ezzel a folyamatos kapcsolattartással akár teljesen automatizált módon, akár egyedi kampányokkal is képes leszel az érdeklődőket vásárlókká alakítani. Mindezt jól mérhetően, így adatokkal alátámasztott döntések alapján leszel képes javítani rajta.
Mivel biztosan lesz olyan az érdeklődők között, aki önállóan szeretne elindulni a problémája megoldása felé, lehetőséged van arra is, hogy online értékesítsd a tudásod egy részét. Ezzel érdemes élni, hiszen visszakeresheted vele a hirdetéseid költségeit, illetve a jól elkészített anyagokkal tovább növelheted a bizalmat irányodba. Igényesen elkészített anyagaid megismerése után könnyebben mondanak majd igent a fő szolgáltatásodra is, hiszen tudni fogják milyen értékrendet képviselsz.
Tehát ha szeretnél a szolgáltatásodhoz több ügyfelet szerezni, akkor ezt online eszközökkel, jól megtervezett folyamatokkal, automatizmusokkal teheted meg. Hagyd meg másoknak a like-vadászatot és a vaktában hirdetéseket, gondolkozz rendszerben. Ismerd meg, és értsd meg ezeknek az eszközöknek a működését, majd használd ezt a tudást az eredményeid növelésére.
Legyen egy megfelelő szemlélettel elkészített weboldal a középpontban, amit folyamatosan bővíthetsz, az eredményeid alapján javíthatsz. Kerülj közelebb a szolgáltatásod iránt érdeklődőkhöz azonnali ajánlatokkal, online értékesíthető anyagaiddal és email folyamataiddal.
Volosinovszki Szabolcs
online megjelenés tanácsadó, marketing kivitelező
Kapcsolódó cikkek:
Hogyan kerüld el a hibákat a weboldaladon, hogy megtartsa az érdeklődőket?
Alaposan összeállított [INGYENES] csekklista a leggyakoribb weboldal hibákról. A három fő terület, amiről szó van benne: technológia, design, és marketing!